news
works
≫w - Gardens
≫w - others
CV
statement
contact
news letter

 

大城夏紀 natsuki oshiro

 

 

Works

 

 

Group exhibitions

 

Line, such as a cloud
SAKuRA gallery, Tokyo, Jun 2019

photo: koichi nishiyama

 

 

The Garden of Versailles series
 
"The Wavy Versailles" Acrylic and ink jet print on cotton, wood panel / 22.5×27.5cm / 2019
"Versailles, without structure" Acrylic on printed cotton (inside: some pieces of cloth)/ 10×10cm / 2018
 
"Perspective Versailles" Acrylic on wood panel and ink jet print on cotton / 22.5×27.5cm / 2019
"The Wavy Versailles" Acrylic and ink jet print on cotton, wood panel / 22.5×27.5cm / 2019
 
"Versailles, without structure" and "Versailles, with structure"
 
 
"Versailles, without structure" Acrylic and ink jet print on cotton (inside: cotton wadding)/ 40×40×16.5cm / 2019
 
 
 
"Versailles (with structure)"   Acrylic and ink jet print on cotton, wood panel / 83×83×7.5cm / 2019
 
 
 

ヴェルサイユ庭園とは、作庭師ル・ノートルの指揮によるフランス式整形庭園です。
広大であり、遠近法を駆使した驚くべき技巧と素晴らしい装飾が施された庭園です。

the Garden of Versailles is a French-style garden under the direction of the gardener Le Notre.
It is a vast wonderful garden, with amazing perspective technique and beautiful decorativeness.

 

About Works for "Versailles"

 

 

Here we have a thin box, like a square canvas or like a panel.

I regard this thin box as a big "structure".
Then, we put the cloth that have a decorative pattern on the "structure",

This is "structure" and "decoration".

 

 

 

まずここに、四角いキャンバスのようなパネルのような、薄い箱型があるとします。

私はこの薄い箱型を、大きな「構造」とみなします。
そして、「構造」のうえに、装飾模様のついた柄布をかぶせます。

 

これは「構造」と「装飾」です。

 

 

 

We will call this object the Garden of Versailles.

With these two keywords, in my work, "the Versailles Garden" changes into various appearances.
In the actual Versailles, the interior decoration of the palace has been transformed into larger-scale three-dimensional plantings and paths constructed with geometric patterns. In the same way, on my works, surfaces and lines move back and forth in 2D and 3D.

The process of the subject's transformation is not a sudden leap, but a process of taking appropriate measures.

The work is like a manual for me to understand the structure of Versailles gardens, And I think that it can be a manual or a language that can be shared with others.


Knowing the name of an object may be the act that we believe in "understanding" by putting it in the drawer of "recognition".

I think the change in my Versailles garden may be the reverse of this process.

 

 

 

ここでこの物体を、ヴェルサイユ庭園と呼ぶことにします。

 

「装飾」と「構造」。この2つのキーワードをきっかけに、私の作品において、ヴェルサイユ庭園という存在は様々な姿に変化します。
実際のヴェルサイユの装飾が、立体的な植え込みや幾何学模様に構成される道など、2次元と3次元を行き来するように、作品の中でも、形と線は2次元と3次元を行き来します。

形はいろいろあれども、突然の飛躍はできる限りそぎ落とし、「ヴェルサイユ庭園」は、順当な手立てを追いながら変化していきます。

 

作品は、私自身がヴェルサイユ庭園の構造を理解するための取り扱い説明書のようでもあり、
そして私という辞書さえあれば、他者とも共有できる説明書/共有できる言語となり得るはずであります。


あらゆるモノの名前を知ることは、私たちがそれを「認識」という引き出しに入れ、分かったつもり、になる行為なのかもしれません。

変化するヴェルサイユ庭園は、その過程を逆行していくような工程とも言えるのではと思っています。

 

 

Natsuki Oshiro, 18th May 2019

 

 
 
"Versailles, without structure" Acrylic on printed cotton (inside: some pieces of cloth)/ 10×10cm / 2018