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大城夏紀 natsuki oshiro

 

 

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Rhapsody in French garden

The French Garden, Rhapsody in French garden
OPEN STUDIO at Cite international des arts in Paris, 2018/12
 
the first drawing for the Open studio
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

“Decorativeness” and “Structure”


For two months stay in Paris, I researched the French garden which made by Le Notre.
In this open studio, I presented the painting installations inspired by the French garden in its two main aspects: the decorative dimension and the structural rigor.

The British garden represent landscape painting. They make the garden view as if that is “Landscape painting”. (Actually, there was also criticism that it is different from the landscape painting.)

On the other hand, the French garden represent authority using Perspective and decoration.
In the palace, also, there are so many decorations that is like meaning authority.
So, in my mind, the French garden became to be the image of “decorations” on the structural rigor.
I decided to use the pattern cloth as the symbol of the Decorativeness.

In my art, I repeat one motif by using other materials.
By repeating, the appearance of them are transformed. I think this transformation reveals its structure. And by naming my work, I make the rules in my art.
I look for the limited line between concrete and abstract.

At the open studio, I exhibited the pieces of “Decorativeness and Structure” that were repeated by using other way and materials.

(2018/12 The residency at Cite international des arts in Paris supported by Showa Shell sekiyu K.K.)

 
for the Park of Versailles
 
for the Park of Versailles
 
The structure without structure; for the Park of Versailles
 
 
 
The fauntain; for the Park of Versailles
 
 
 
the French garden
 
 
 
Two kinds of view in the French Garde; / the space by the movie and two drawing works
 
 

OPEN STUDIO "Rhapsody in the French garden"

パリのシテ・インターナショナル・デザールにて2か月間の滞在した際に開催したオープンスタジオです。

滞在にあたって、ル・ノートルによるフランス庭園をテーマに調査・制作を行いました。
フランス式整形庭園は、一点に集約するような眺望と広大なスケール感、厳密な構成によって王の権威を表現する庭園です。このため、彫刻や噴水の造形を除いた大きな構成に、日本庭園やイギリス風景式庭園のような具体的なモチーフがありません。庭園はむしろ、室内装飾の延長のような美しい「装飾」と、遠近法を使用した厳密な構造が作り出す圧倒的な視覚効果で成立しています。
そこで今回、装飾性の象徴として柄付きの布を使用しつつ、装飾と構造体との組み合わせに焦点を当てることにしました。

作品では、フランス式整形庭園の構造を、言語化することで一度解体し、その後、二次元でのドローイングや三次元で素材を変えることを通して、再構築しています。
ひとつの作品は別の作品の展開であり、段階を経て抽象化していったり、逆に他の意味を含んでいくこともありながら、形は変化していきます。はじめのドローイングと最後の作品は一見すると異なる形ですが、順を追っていくとつながりが見えてゆき、そしてこの場においては、ともにフランス庭園と名付けられます。

2018/12 The residency at Cite international des arts in Paris supported by Showa Shell sekiyu K.K.